Facebook GooglePlus Twitter


środa, 06 wrzesień 2017 07:18

Outsourcing marketingu – zmiany na rynku marketingu

Napisał 
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

To że świat się zmienia dynamicznie to jest banał. I na pewno każdy zdaje sobie z tego sprawę. Co się zmienia i w jaki sposób ma to wpływ na prowadzenie naszego biznesu?

1

 

Outsourcing marketingu – zmiany na rynku marketingu

Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili. Powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.

Henry Ford

 

2Już od kilku lat widać nowy trend w temacie sprzedaży produktów fizycznych. Trend ten polega na tym, że wielu producentów zmieniło albo zmienia sprzedaż produktu na sprzedaż serwisu, usługi, która wiąże się ze sprzedażą produktu fizycznego. Producenci samochodów wprowadzili nową formułę sprzedaży, która ma istotnie stymulować zwiększenie sprzedaży szczególnie dla nowych aut.  Oferta polega na abonamencie, subskrypcji do używania samochodu. Płaci się tylko i wyłącznie za używanie samochodu a nie za jego posiadanie (czyli kupienie na kredyt, leasing itd.). To ma olbrzymie korzyści dla konsumenta. Zdecydowanie niższa rata (abonament) w stosunku do zakupu tego samochodu. Kolejną korzyścią jest po okresie rozwiązania umowy abonamentowej można wymienić na zupełnie nowy samochód.

 

Pójdźmy dalej z formą sprzedaży jako abonament. Znany producent oświetlenia również wprowadził nową usługę polegającą na zakupie abonamentu dla światła. Konsument nie musi teraz kupować żarówek/oświetlenia i martwić się czy kupił odpowiednie światło (zdrowe dla oka, o odpowiedniej barwie itd.). Od teraz można kupić usługę oświetlenia i w momencie kiedy żarówka się przepali, producent musi zapewnić cały serwis. Na koszt abonamentu oświetleniowego ma wpływ kilka parametrów, liczba godzin świecenia, natężenie światła (lumeny), jakość tego światła (luksy) itd. Korzyści dla konsumenta są ogromne.

 

Pójdźmy jeszcze dalej. Wyobraźmy sobie, że teraz każdy producent będzie sprzedawał nam produkt w abonamencie. Oznaczać to będzie, że co kilka lat bez problemu wymienimy sobie zasłonki w domu, sprzęt gospodarstwa domowego i wiele innych przedmiotów mniej bądź bardziej potrzebnych do funkcjonowania. Nie będziemy się martwić czy sprzęt zakupiony jest dobrej jakość, czy się często psuje. Bo konsument będzie kupował produkt pośrednio, a bezpośrednio usługę, serwis, który jest tylko abonamentem umożliwiającym nam korzystanie a nie posiadanie. To producent będzie musiał zapewnić wysokiej klasy sprzęt, który będzie działał długi czas.

 

Czy system zatrudniania przejdzie w erę abonamentu czy cały czas będziemy zatrudniać na etat? Zastanówmy się nad tym chwile. Co jest tak naprawdę najważniejsze w kwestii  rozwoju biznesu. Czy jest to człowiek. Pośrednio na pewno tak ale z punktu widzenia rozwoju biznesu, strategii najważniejsze są kompetencje, wiedza, doświadczenie i tzw. Know-how. Czy zatem możemy wynająć tylko kompetencje a nie całego człowieka z pełnym inwentarzem. Jak najbardziej jest to możliwe. Z takim rozwiązaniem przychodzi właśnie outsourcing marketingu. Nie musimy zatrudniać wysoko wyspecjalizowanego marketera gdzie musimy zapewnić dla niego wszystkie niezbędne narzędzia pracy. Koszty zatrudnienia są olbrzymie i będą coraz wyższe. W przypadku outsourcingu marketingu, wystarczy, że wynajmiemy ten element, który jest najważniejszy. Czyli kompetencje marketera, jego wiedza, doświadczenie, strategiczne myślenie i wiele innych cech. To są te najważniejsze elementy, które dają większą gwarancję na sukces. Nie człowiek sam w sobie tylko jego wiedza i umiejętność tworzenia i przeprowadzenia wsparcia marketingowego, które bezpośrednio przełoży się na sprzedaż. Era posiadania zmienia się na erę używania. Zmienia to wiele w naszym myśleniu i postępowaniu. Nie muszę posiadać samochodu, żeby nim jeździć, nie muszę mieć komputera na własność, żeby go używać. Nie muszę mieć zatrudnionych ludzi u siebie, żeby efektywnie działać na rynku. Nie musze mieć własnego działu marketingu, żeby tworzyć efektywna komunikację marketingową i komunikować się z otoczeniem.

 

www.twojmarketer.pl

Ostatnio zmieniany środa, 06 wrzesień 2017 07:22

MENU

Wiadomości

Wydarzenia

Kalendarz

Ogłoszenia

Katalog

Reklama

Kontakt

KATEGORIE

Wiadomości

Sport

Motoryzacja

Polityka

Rozrywka

Sponsorowane

Nauka i Edukacja

Biznes i Gospodarka

Kultura i Sztuka

Społeczeństwo

Bezpieczeństwo

 

Facebook GooglePlus Twitter