Facebook GooglePlus Twitter


środa, 11 październik 2017 07:34

Jesteś sprzedawcą? Wykorzystaj aromaty by sprzedawać więcej!

Napisał 
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Zapachy sprzedają! Ten fakt jest znany od wielu, wielu lat. Dla przykładu agenci nieruchomości używają zapachów by sprzedawać domy i mieszkania. Wiedzą, że klienci znacznie chętniej kupią nieruchomość jeżeli w środku panował będzie zapach świeżo upieczonych ciasteczek lub bułeczek. Wykorzystują także aromat kawy, by sprawić, że doświadczenia potencjalnych nabywców były jak najlepsze.

1

 

Ale marketing zapachowy nie jest domeną tej jednaj branży. Zapachy można wykorzystywać w sklepach, hotelach lub nawet w biurach. Za każdym razem cel jest ten sam – stworzenie pozytywnej atmosfery, która sprawi, że klient poczuje się lepiej. I konsekwencji chętniej kupi produkt lub usługę.

 

W świecie, w którym na każdym kroku klienci atakowani są obrazami i dźwiękami, aromamarketing jest przyjemną i nienachalną formą wpływania na zachowania klientów. Warto o tym wiedzieć i wykorzystywać wiedzę, żeby sprzedawać więcej.

 

Doskonałe zaproszenie do długich zakupów

Badania pokazują, że typowy klient potrzebuje zaledwie kilkunastu sekund, żeby zadecydować czy pozostanie w danym sklepie lub punkcie usługowym. Przyjemny zapach, dopasowany do rodzaju sprzedawanych produktów lub świadczonych usług, niejednokrotnie sprawia, że klient zdecyduje się na pozostanie i kupno produktu.

 

Dodatkowo badacze dowiedli, że miły aromat powoduje, że klienci dłużej pozostają w danym punkcie handlowym lub usługowym. Zdecydowanie zwiększa to prawdopodobieństwo zakupu lub zbudowania silniejszej relacji z marką.

 

Dopasowanie zapachu

Miły aromat to jednak nie wszystko. Bardzo ważne jest, żeby wybrana kompozycja zapachowa współgrała z wieloma innymi czynnikami, takimi jak:

  • Branża w której działa przedsiębiorca
  • Sprzedawane towary lub usługi
  • Wystrój lokalu
  • Pozostałe elementy reklamowe

 

A połączenia mogą być naprawdę zaskakujące. Dla przykładu badania pokazują że rozpylony w księgarni zapach czekolady, powoduje wzrost zakupów literatury romantycznej. Natomiast nie ma żadnego wpływu na poziom sprzedaży kryminałów, książek fantastycznych czy poradników biznesowych. Zatem jeżeli księgarnia nastawiona na sprzedaż literatury sensacyjnej zechciałaby wykorzystywać właśnie taki aromat – nie uzyska żadnych korzyści i nie zwiększy obrotów.

 

Zasada ta dotyczy nie tylko księgarni. Kompozycje zapachowe wykorzystywane w hotelach, sklepach spożywczych czy kawiarniach powinny wspierać sprzedaż oferowanych produktów. Złe dopasowanie spowoduje, że klienci nie odczują zwiększonej ochoty na zakupy.

 

Wskazana profesjonalna pomoc

Dlatego warto korzystać z porad profesjonalnych konsultantów, którzy pomogą wybrać najbardziej pasujący zapach. Na rynku pojawiają się wyspecjalizowane firmy, dzięki którym aromamarketing przynosi oczekiwane rezultaty. Warto korzystać z ich pomocy, także dlatego, że nieudane próby mogą przynieść wiele negatywnych konsekwencji.

Źródło: Aromaemka.pl - Marketing Zapachowy

MENU

Wiadomości

Wydarzenia

Kalendarz

Ogłoszenia

Katalog

Reklama

Kontakt

KATEGORIE

Wiadomości

Sport

Motoryzacja

Polityka

Rozrywka

Sponsorowane

Nauka i Edukacja

Biznes i Gospodarka

Kultura i Sztuka

Społeczeństwo

Bezpieczeństwo

 

Facebook GooglePlus Twitter